• İnovasyon
  • Medya
  • Kariyer
  • İletişim
  • EN
  • EN
  • Hızlı Konuşlandırılan, Maliyet Etkin Keşif ve Gözetleme

    GöKHUN sabit kanatlı dikey kalkış-inişli (VTOL) İHA sistemi, kendi sınıfında, optimum faydalı yük - havada kalış süresine sahip, istihbarat, keşif, gözetleme başta olmak üzere birçok görevi icra edebilen, orta irtifa ve uzun süre havada kalabilen, bakım/işletme ve mobil kullanım kolaylığına sahip insansız hava aracı sistemidir. GöKHUN İHA , dikey kalkış/iniş özelliğiyle piste ihtiyaç duymadan görev yapabilen, hem kara hem de deniz platformlarında kolaylıkla konuşlanabilen ideal insansız hava aracı çözümüdür.
    Pistten bağımsız görev yapabilen ve ağırlık kriteri ile Küçük İHA kategorisinde (NATO Class-I) yer alan GöKHUN İHA Sistemi; havada kalış süresi, irtifa ve menzili ile Taktik İHA (NATO Class-II) sınıfı yeteneklerine sahip olup aynı anda iki farklı faydalı yük taşıma özelliği ile geniş yelpazede farklı görevleri yapabilme esnekliği sunmaktadır.
    Askeri ve kolluk kuvveti uygulamalarının yanı sıra, çevre (çevre kirliliği tespiti, orman yangını tespiti, inşaat/altyapı denetimi, hassas tarım vb.), afet ve acil durumlar (deprem kazazede çıkarma ve tahliye, arama kurtarma vb.), haberleşme (telekomünikasyon rölesi, cep telefonu rölesi, kablosuz kapsama alanı sağlama vb.) izleme (balıkçılık izleme, enerji nakil hattı izleme, karayolu trafiği izleme vb.) ve güvenlik (deniz devriyesi, sınır güvenliği, toplumsal faaliyet ve olayların izlenmesi, uyuşturucu trafiği izleme, araç ve personel takibi, kaçakçılık ve göç faaliyetlerinin tespiti/takibi) vb. birçok kullanım alanına sahiptir.

    Kabiliyetleri ve Üstünlükleri:

    • 10 m x 10 m alandan altyapı ve piste ihtiyaç duymadan otonom dikey kalkış ve iniş
    • 16 saate kadar havada kalış süresi
    • Küçük İHA (NATO Class I) kategorisinde boyut, Taktik İHA (NATO Class II) seviyesinde performans
    • Karıştırma ortamında GNSS’den bağımsız ESEN Görüntü Destekli Seyrüsefer Sistemi (GöRDES) ile hassas navigasyon ve göreve devam edebilme
    • Üçlü yedekli navigasyon sistemi
    • Çift yedekli uçuş kontrol sistemi, veri bağı ve elektrik sistemi
    • Karıştırmaya dayanıklı GNSS
    • İki teknisyen tarafından 15 dakikalık montaj ve sökme süresi
    • 2 araç ile taşınabilme ve altyapı olmaksızın görev yapabilme sayesinde mobil kullanım kolaylığı
    • Bütünleşik kamera sistemiyle (EO/IR) gece ve gündüz görev yapabilme,
    • Aynı anda iki farklı faydalı yük taşıyabilme kabiliyeti sayesinde görev esnekliği ve çeşitliliği
    • Karadan ve deniz platformları üzerinden operasyon
    • Veri-Linki kaybında otonom eve dönüş yapabilme
    • Görev esnasında yer kontrol istasyonu ve yer veri terminali devir kabiliyeti
    • ITAR bağımsız çözüm
    • NATO AEP-83 uçuşa elverişlilik uyumlu tasarım, NATO AEP-84 seviye 4 birlikte çalışabilirlik

    Teknik Özellikler





    Azami Kalkış Ağırlığı 110 kg
    Maksimum Motor Gücü 2 zamanlı, 15 Hp
    Faydalı Yük-Yakıt Taşıma Kapasitesi
    26 kg
    Yakıt Tipi Benzin/Ağır Yakıt  
    Havada Kalma Süresi
    9 saat(12 kg faydalı yükle)                  
    16 saat(4 kg faydalı yükle)
    Elektrik Gücü 2 kW
    Görüş Hattı(LOS) Menzili >150 km Veri Linki S- Band, L- Band
    Servis İrtifası 18000 ft(MSL) Veri Hızı 10 Mbps
    Seyir Hızı 52-85 kts Operasyonel Çalışma Sıcaklığı -30 °C / +55 °C
    Kalkış ve İniş Şekli İniş ayakları üzerine dikey kalkış ve iniş Uzunluk 3.62 m
    Rüzgar Limitleri Yerde 15 kts / Havada 40 kts Yükseklik 0.94 m
    Motor 2 Zamanlı, Enjeksiyonlu Kanat Açıklığı 5.76 m
    Standartlar NATO AEP-83/84